vineri, 22 octombrie 2010

A fi sau a nu fi penibil

Stau si ma intreb cum de nu reusim sa ne vedem de treaba noastra ? Mereu criticam, ne dam peste cap, comentam...ooo, daaaa, la comentat stam cel mai bine. Avem asa un talent in a ne da cu parerea in toate ( suntem experti in toate domeniile, medici generalisti, economisti, politicieni, profesori, cercetatori ).
Cred ca am descoperit boala cea mai grea a romanului : capra vecinului. Poate daca ne-am concentra mai mult pe chestiunile personale, ne-ar merge mai bine. Insa nu se poate asa ceva. Plus ca inventam niste scuze penibile pentru situatia noastra actuala. Suntem adevarati maestri in a gasi scuze care mai de care ( de la catelul care a mancat tema pana la vecinul care tocmai ne-a inundat ).
Normal ca literatura populara este de vina pentru conditia noastra : poezia "Catelus cu paru' cret" si balada "Miorita" ne-au distrus viitorul. Noi suntem curati ca lacrima, numai ca poeziile astea si-au pus amprenta felului nostru de-a fi veacuri de-a randul.
Si ma intreb daca nu ne dam totusi seama de penibilul in care ne ingropam. Mormane de scuze si teancuri de motive inventate.
Asa ca nu trag decat o concluzie : suntem penibili ( by default ).

5 comentarii:

  1. de ce vorbesti la plural? eu nu ma simt penibila :)

    RăspundețiȘtergere
  2. hi hi hi......99% suntem penibili, iar restul de 1% nu se simte, din pacate ;-)

    RăspundețiȘtergere
  3. fie ca ne place sau nu suntem romani pentru ca aici ne-am nascut si traim. dar eu de exemplu n-as putea vorbi in numele romanilor. accept doar ca apartin acestei comunitati. nu-mi place totdeauna ce vad, e adevarat. dar, cum bine ai spus, fiecare ar fi bine sa se straduiasca sa se aibe pe sine in atentie si-atunci poate ca lucrurile s-ar schimba cu timpul.
    pede alta parte, eu cred ca lumea deja e in schimbare/transformare, vad si simt ca totusi ceva se schimba. e un pas :)

    RăspundețiȘtergere
  4. defect profesional, cand zic NOI, ma refer la mine si cei din jurul meu, clasa politica, stii cum se fac si sondajele ;-)

    am scris ca un raspuns la ceea ce a tot circulat azi pe ym
    vezi : http://smartwoman.hotnews.ro/noi-trisam-nu-muncim-cum-e-sa-treci-prin-viata-cu-pile-copiute-si-spagi.html

    RăspundețiȘtergere