miercuri, 12 mai 2010

Pampersii - nazbatie parlamentara

OMG, cam atat imi ramane de spus. Trebuie sa ma apuc sa imi caut o bona si din toamna la munca ( nu de alta, dar as petrece vara linistita cu copiii mei, ca dup-aia......). Deci, ascult sfatul dlui Putz Basescu si termin cu nemunca. Creez si un loc de munca pentru viitoarea bona, nu mai stau ca trantorul pe banii statului ( ce daca am tot cotizat, sa fiu eu sanatoasa, doar nu de aceea am facut un al doilea copil ).
Stiu si ce inseamna sa stai pe suma fixa acasa ( la M indemnizatia era 800 lei, iar alocatia 23 lei, parca ), insa m-am bucurat aproape un an si de avantajele minunatului procent de 85%. M-am simtit bine, nu au existat frustrari de ordin material. Le-am oferit copiilor tot ce se putea. Asa ca, decat sa incep sa tai inot, balet, mancare, pampersi etc., mai bine ma intorc la munca. Trist e ca multe mamici ( sper sa nu intru in aceasta categorie, cu toate ca la M am intrat in aceasta categorie si mi-am cautat de munca inainte sa faca M 2 ani ; doar ca atunci piata de munca era ceva mai permisiva) nu prea au la ce sa se mai intoarca. Atunci nebunie. Doamne-ajuta !

Articol din presa :

Basescu: Sa terminam cu nemunca!

Presedintele Traian Basescu le-a spus parlamentarilor puterii ca Romania nu poate fi un stat social, iar nemunca nu mai trebuie incurajata, dandu-i ca exemplu negativ pe cei care "nu se duc sa culeaga o pruna din livada", dar primesc venit minim garantat.

"Trebuie sa terminam cu demogogia si cu incurajarea nemuncii. Romania nu poate fi un stat social. Le-am spus-o si colegilor de vreo trei ani. Nu m-am putut intelege cu Guvernul Tariceanu. Trebuie sa oprim dilema statului social. (...) Sigur, e foarte greu sa spui asta la Bruxelles, unde se construieste Europa sociala, dar vedem cum e Europa sociala in Spania si in Portugalia", a subliniat Traian Basescu luni, la Parlament, potrivit unei inregistrari difuzate de Hotnews, potrivit NewsIn.

Basescu a vorbit, luni, in fata parlamentarilor care sustin Guvernul, despre cheltuielile sociale, care "au ajuns la un nivel insuportabil", 37% din cheltuielile bugetului de stat fiind cheltuieli sociale in care sunt incluse "toate nazbatiile de programe care s-au inventat in perioada prieteniei parlamentare". "Pampersi pentru copii, toate nazbatiile astea care au facut din bugetul Romaniei un buget de asistenta pentru nevoi. Pana la urma, daca vrei sa faci un copil trebuie sa stii daca ii poti cumpara pampersi. Deci vreau sa intelegem ca s-a mers prea departe. Nici o tara nu isi permite cheltuieli, nu neaparat ca volum, ci pe capitole asa cum isi permite Romania pentru protectie sociala. Guvernul va trebui sa ajusteze foarte multe din aceste programe, obligatie care decurge din contractul cu fondul", a spus presedintele, potrivit inregistrarii discutiei din spatele usilor inchise.

"Vreau sa stiti, sunt un adversar al venitului minim garantat. Este programul care iti garanteaza banii pe nemunca si rog Guvernul sa aiba in vedere ca acest program sa fie redus strict la cei care au nevoie", a mai spus Basescu, ilustrandu-si afirmatiile cu situatia din agricultura. "Stau oamenii si fermierii, sau cei care au teren, nu au cu cine culege, nu au cu cine insamanta. E plin de oameni care primesc venitul minim garantat si nu se duc sa culeaga o pruna din livada. Mergeti in mediul rural si veti vedea ca nimeni nu merge sa munceasca cu ziua. Sunt realitati create din demagogia voastra, a politicienilor", a mai spus Traian Basescu.

Presedintele i-a anuntat pe parlamentari ca vizeaza si modificari la Codul muncii pentru flexibilizarea raportului de munca. "Avem prevederi in Codul muncii care blocheaza angajamentul angajatului cu ziua, angajarea temporara. Foarte bine ca esti intr-un program de ajutor social, dar trebuie sa gasim formula prin care sa munceasca fara sa il obligi pe angajator sa ii faca contract, sa munceasca pe perioada determinata, sezoniera, pentru ca agricultura e sezoniera", a spus Basescu.

2 comentarii:

  1. Mda , vorbe "intelepte" de la un presedinte care s-a cladit pe vanzarea de blugi si tigari in port . Descurcaret om ; un bun exemplu :( .
    Am hranit Europa si acum cersim la portile ei ; oamenii de rand au facut asta ? Din vina muncitorilor si a agricultorilor se duce tara de rapa ? Hmmmm ...

    RăspundețiȘtergere