marți, 23 februarie 2010

Bona vs gradinita


Am ramas socata astazi in parc...o fetita de cca 2 ani a fost batuta de cea care, dupa parerea mea, ar fi fost bona...caci mi-e greu sa cred ca o bunica ar reactiona de asa maniera.
Ce s-a intamplat de fapt ? Fetita s-a impiedicat si a cazut( era ceva noroi ), doamna respectiva, sa o numim Bruta, i-a tras 2-3 palme la fund, apoi o palma puternica fix peste gura. A tarait-o catre banca si acolo i-a mai tras peste fata 2-3 perechi de palme. Avea micuta fata rosie dupa cate palme a incasat direct in figura. Bruta s-a mai si scandalizat ca s-a murdarit din cauza ei.
Spre rusinea mea nu am avut nicio reactie de moment, Cori nu s-a abtinut si a intrebat-o daca mama fetitei stie cum se poarta cu ea...i s-a spus si ca a fost filmata.
Buuun......acum stau si ma gandesc ca Maya a avut bona. S-au petrecut oare astfel de scene ? Mi-e groaza numai la gandul ca a maltratat-o in vreun fel. E justificat comportamentul Brutei ? NU. Copilul merge in parc sa se joace si sa se murdareasca.

Cate astfel de Brute sunt ? Culmea, platite cu bani grei de parinti, nu cred ca mai gasesti o bona in Bucuresti fara 1200 lei.

E justificata violenta ? Eu te-am facut, eu te-omor ? Am momente in care imi vine sa o lipesc pe Maya de perete ( insa ma abtin :-))) Intrebarea e daca se rezolva ceva. Raspuns NU.
Cum e mai bine ? Sa apelam la bone sau la gradinite ( chiar si private, costul fiind cam acelasi )? Privind in urma, nu mi-as mai lua bona. Neeee.... Niciodata nu va fi ca o bunica, oricat s-ar stradui. Imi aduc aminte ca bona noastra spunea ca sta pentru copil, fiind nemultumita de remuneratie.

CONCLUZIE : apelati la gradinite private, iar daca totusi, optati pentru bone, monitorizati activitatea lor ( supravegheati locuinta cu camere speciale ). Albert va intra la gradinita la 2 ani si 3 luni, va prelua locul Mayei ( care va intra la scoala ), aceeasi gradi, aceeasi doamna.

Bonelor, suntem cu ochii pe voi !

2 comentarii:

  1. Eu mai repede as opta pentru bona. La gradinita am avut surpriza ca si educatoarea sa imi loveasca copilul si din pacate educatoarea e mai greu sa o schimbi (nu gasesti usor loc la o gradinita) si nici nu o poti monitoriza cu camere video. In cazul in care bona e agresiva poate fi concediata. Totul e sa comunici foarte bine cu copilul si el sa iti spuna tot cea ce il deranjeaza.

    RăspundețiȘtergere
  2. macar era lovit intr-un cadru organizat :-)))

    glumesc, niciun copil nu ar trebui lovit, insa, se intampla

    RăspundețiȘtergere