miercuri, 30 martie 2011

In trafic


Am citit de curand despre comportamentul doamnelor in trafic. Nu zic ca nu mi-a placut articolul in cauza, insa, imi permit sa evidentiez faptul ca acea doamna din poveste nu reprezinta un etalon pentru noi, celelalte participante la trafic. Conduc zilnic si nu am dat peste obraznicaturi la volan. Ba mai mult, un zambet il ai din partea unei doamne, un gest frumos facut din mana ( prin care ti se permite intrarea in coloana ) tot din partea unei doamne.
Domnilor, nu vreau sa dau in voi zilele acestea, insa, haideti sa fim seriosi ! Intrebare : cand opriti la trecere sa lasati pietonii sa traverseze ( asta daca opriti ; oricum daca faceti acest gest de maxima marinimie si indulgenta, aveti impresia ca pietonul s-a aruncat pe trecere ), cum gesticulati ? Ufff....detest gestul din mana, rapid, un soi de "hai treci ca ma plictisesti deja!"....eu personal, am refuzat sa mai traversez si am batut in retragere. Nu suntem animale ! Vite de coordonat in trafic. Mai bine va abtineti sa gesticulati. Serios ! Dar, nu mi s-a intamplat sa vad acest gest hidos din partea unei doamne. Niciodata ! Si fac umbra pamantului ( sustin in continuare ca nu degeaba ) de ceva ani.
Unde sunt cavalerii de alta data ? La bere cu baietii :-) Ce sa zic. Imi vin in minte versurile melodiei "Alt oras" ( orasul te taxeaza daca te nasti femeie, burtosi, carnosi, slinosi, libidinosi isi pun ochii pe tine, ti-e greata dar rezisti ).
In fine, astazi iar am avut senzatie de dezgust, aversiune fata de o categorie foarte activa din peisajul urban : mitocani care-arunca orice din masina de parc-ar vrea sa scada-n greutate ( tot vorba cantecului ). Sedeam frumos in coloana, in fata un taximetrist ( nu mai zic ca eram pe linia de tramvai ca dup-aia ziceti ca avea dreptate doamna cu postarea despre domnitele din trafic ) ; in coloana i se face loc unei alte masini....stateam frumos si asteptam la semafor ( cred ca trecuse deja de 3 ori verde si eu nu mai ajungeam la linia de start - ca sa ma explic legat de linia de tramvai; eu vreau sa stau pe banda din mijloc, dar cei din mijloc fac la dreapta si blocheaza intersectia pentru ca sunt si pietonii in peisajul nostru - deci daca vrei inainte, poti doar sa vrei si atat ).
Un geam se da usor in jos si poc! un pahar de plastic se loveste de asfalt. Atunci, ecologista inraita din mine, protectoarea padurilor ( fara buruieni, ca pe acelea le consum, mai nou, papadie - recomand cu incredere ) simte ca e cazul sa ia actiune. Ploua afara. Peisaj bacovian, plumb :-) As fi vrut sa cobor din masina, sa culeg paharul, sa ii bat in geam si sa ii spun ca i-a cazut din greseala ceva din masina. M-a tinut pe loc fusta cam scurta, decolteul cam adanc, tocurile cam inalte. Sangele oricum clocotea. Furia interna se intensifica. Calc pedala nervos. Nu trec pe galben caci vreau sa profit sa fiu in paralel cu mitocanul. Dar surpriza si mai mare ! Nu era un mitocan, erau mai multi. Veritabili. Fetele ii tradau. Simt nevoia sa iau atitudine. Spiritul civic nu imi da pace. Dau geamul in jos, vad priviri gretoase, fete buhaite, imbibate in alcool...nu am putut. Nu sunt mandra de mine, dar mi-am inghitit cuvintele. Mi-am dat seama ca oricum nu ar fi inteles nimic si nu m-as fi ales decat cu niste cuvinte obscene asa de dimineata ( si io-s mai sensibila din fire ).
Intrebarea mea fireasca : nu ar trebui sa fie cineva care sa dea amenzi si pentru lucruri dintr-astea ? Eu as propune ca pedeapsa sa nu fie in bani, ci bataie in spatiul public ;-)) Glumesc, desigur ( ca sa nu se ia de mine cei de la protectia animalelor ). Insa ne ingropam in mizerie, in munti de gunoaie.....
Orasul ne-nvata sa nu mai iubim
Orasul ne-nvata mereu sa fugïm.

4 comentarii:

  1. Te intrebi unde sunt cavalerii?
    Au murit alaturi de domnitele de alta data.

    Cat despre descrierea peisajului bucurestean, e trist dar asta e locul in care ai ales sa traiesti si care iti da cu o mana si iti ia cu cel putin o alta mana.

    Vali (azi din Brasov)

    RăspundețiȘtergere
  2. Dar nu as lasa Bucurestiu', daca e sa fiu sincera. M-am obisnuit, imi place :-)

    Si pot spera ca se vor trezi domnitele si cavalerii vor reactiona, nu ?

    Si cred ca mitocania din trafic nu e valabila doar pentru capitala ; e plin locul, din pacate :-) Aici poate e mai vizibila. Sau sunt eu cu un ochi mai critic.

    Azi din Brasov si maine de unde ?

    S.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da. Poti spera ca se vor trezi domnitele iar cavalerii vor reactiona.
    Insa nici Lazar nu a inviat de unul singur, Cineva a fost acolo sa-L strige.

    Mitocania nu e valabila doar pentru capitala sau trafic,sunt deacord, mitocania e peste tot si are radacini adanci infipte in ADNul romanilor. Dar unii cresc flori din acele radacini iar altii spini.

    Vali (si maine o sa-ti scriu, de unde)

    RăspundețiȘtergere
  4. De aici si indemnul meu : Romane, fii mai neamt ! Fii mai educat !

    Dar degeaba. Nu ne sade in fire. Nu avem in sange, cum bine zici. Noi cand trecem granita ne mai cizelam, insa si acolo e o transformare usor fortata, bate la ochi ( plus ca scaparile sunt evidente ).

    RăspundețiȘtergere