vineri, 12 martie 2010

Vineri, din nou ?















Nu imi vine sa cred cu ce viteza trec saptamanile, zilele, orele, secundele...Ma sperie acest ritm galopant. As zice ca e groaznic, ca sa o citez pe M. Inteleg ca s-a mai scurtat ziua de pe la un cutremur, un tsunami, dar chiar asa ??? Brrr....mi se face pielea de gaina. Chiar e groaznic !

Daca am putea controla in vreun fel timpul, ar fi o treaba, nu ? Care ar fi viteza timpului ? Sigur ca e chestiune de perceptie. Suntem subiectivi in acest sens ? Trece mai repede cand facem ceva ce ne place ? Adica mai bine sa facem lucruri plictisitoare ca sa avem senzatia ca traim mai mult ? Sau sa mergem dupa dictonul latin carpe diem ?

Am identificat niste surse care ne mananca timpul : TV-ul, PC-ul. Fara aceste 2 accesorii, cred ca ni s-ar parea ziua mai lunga, corect ? Putem renunta la ele ? Am citit ieri un mail despre un milionar rus care s-a retras cu familia ( sotia si 4 copii ) in pustietate, a renuntat la tot, nici macar electricitate nu are. A spus ca i s-a imbunatatit calitatea vietii, comunicare cu membrii familiei, de asemenea. Era mult mai fericit.

Asta sa fie solutia ? Sa ne intoarcem la vatra ? Sa renuntam la tehnologie ? Cu siguranta, am comunica mai mult cu cei din jur. Lipsa de comunicare este aducatoare de probleme, atat in cuplu, cat si in relatia cu copiii. Ma sperie aceasta dependenta de anumite lucruri. Daca ar fi acum o pana de curent, toti am fi in panica, dupa 5 minute nu am sti ce sa facem.

Am deveni nostalgici fara toate astea ? Ne-am aminti toti de Cicero si de O tempora, o mores !

Am incercat ieri sa vad Call of the Wild ( Chemarea strabunilor ) - ma asteptam la altceva ; am simtit ca pierd vremea, asa ca am renuntat si am jucat un Domino cu M. Cand casa s-a cufundat in somn ( ma refer la partea galagioasa ), am zis sa mai incerc un film ( in timp ce C studia de zor ).
Propunerea mea : Green Mile ( Culoarul mortii - 1999) cu Tom Hanks. Interesant (
mai ales ca aduce in discutie perioada din USA cand pedeapsa cu moartea era la moda - se incaleca Fulgerul - scaunul electric ). Actiunea e in 1935, Tom Hanks e responsabil de sectorul E al unei puscarii, sector in care se afla cei ce urmeaza a fi executati. Filmul e digerabil, doar ca tine 3 ore !!! Asa ca iar m-a prins miezul noptii cu ochii lipiti de ecranul meu cel plat si hotz.

2 comentarii:

  1. Ceva s-a intamplat si nu doar acum , la ultimul cutremur . Ce-i drept si mie mi s-a parut saptamana asta cea mai scurta de pana acum .
    Fara curent zici ? Am trait experienta de curand si n-a fost deloc placut ; nu atat din lipsa calculator/tv cat mai ales din cauza frigului : NU MAI FUNCTIONA CENTRALA !!! In rest a fost acceptabil , cu conditia sa nu se mai repete . Si foaaarte multa liniste :D .

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, cu frigul nu-i de glumit. Insa, sa recunoastem, pierdem mult prea mult timp in fata calculatorului si tv-ului.
    Bine, in cazul meu, e si vremea de-asa natura. La munca, asta e, depindem de calculator.
    Insa e ciudat cat de repede trec zilele, saptamanile, lunile.. anii..ne babarim

    RăspundețiȘtergere